Nick om film

Hej och välkomna till en helt ny blogg om film.

Jag är väldigt intresserad av film och jag ser en hel del film, antagligen fler filmer än de flesta. Därför har jag bestämt mig för att starta den här bloggen för att bl.a. recensera filmer och tipsa om vad ni bör se och vad ni inte bör se.

Jag kan nämna att från och med den 1 januari i år så har jag börjat skriva upp alla filmer jag ser och även ge alla filmer ett betyg 1 och 100. Jag har strävat efter att se så mycket film som möjligt i år och framförallt att se så många klassiker som möjligt. Med det menar jag filmer som har blivit succéer och hållt över tiden. Jag har inte inriktat mig så mycket på riktiga gamla klassiker som "Det sjunde inseglet" (eller några andra av Ingmar Bergmans filmer), "Casablanca" osv. även om det självklart finns massor av sådana filmer som jag vill se i framtiden, i mån av tid. Jag har mer inriktat mig på klassikerna av min generation och även till stor del (om inte större) den föregående generationen. De flesta klassiska filmer från 1970-talet och framåt har jag försökt att se. Självklart har det väl ändå helt naturligt blivit så att jag sett flest filmer från 90-talet och 2000-talet. Nuförtiden ser jag de flesta filmer som kommer som jag vill se, vilket är de flesta av de största filmerna som kommer och filmer från de regissörer och skådespelare som jag tycker är bra.


Jag hoppas ni kommer att gilla den här bloggen, trevlig läsning.

Nick

Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är rolig du Nick.. Men hur kan man betygsätta mellan 1-100? Det är väl ganska sjukt?

2009-12-08 @ 22:48:07
Postat av: Nick

Det är det överlägset bästa sättet att betygsätta filmer. =) Det är inte så sjukt egentligen, men visst är det svårt att säga att en film verkligen ska ha 73 och inte 72 eller 74, men det är ändå bättre än att två filmer som det är stor skillnad mellan båda får 4 för att den ena är lite för dålig för att få 5 och den andra lite för bra för att få 3, då är det väl bättre att man t ex kan ge de 83 respektive 76 så ser man att det är en viss skillnad mellan dom istället för att ge 4 till båda.. :-P

2009-12-08 @ 22:55:11
Postat av: Lyckan

Bra bra! Filmtips gillar jag!

2009-12-09 @ 07:44:38
Postat av: Nicks Filmbokhylla

haahah!!! det här är så himla sjukt!

2009-12-10 @ 00:11:25
Postat av: Karolina K.

Mkt bra initiativ Nick!! Man vet aldrig vad man ska ladda ner när man väl ska se på film. Nu kan man bara gå in på din blogg och kolla efter tips...

2009-12-10 @ 10:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0