Nicks topp-100. Plats 87 - Tin Cup

Roy McAvoy (Kevin Costner) är ett misslyckat golfproffs som driver en driving range tillsammans med sin caddy Romeo. För att betala skulder tvingas han sälja sin verksamhet. En dag dyker Molly Griswold (Rene Russo) upp för att ta golflektioner av Roy. Hon visar sig vara Roy's gamla golfpartner från college, PGA-stjärnan David Simms, nya flickvän. Roy fattar tycke för Molly och hon får honom att ta sig själv seriöst igen. Med ny inspiration bestämmer sig Roy för att försöka kvala in till US Open.

Det här är en film som många kanske blir förvånade över att den kommer med på topp-100 listan, men jag tycker verkligen att den är riktigt bra och jag kan se den hur många gånger som helst. Varje gång jag ser den så rycks jag med och även om man vet hur den kommer sluta för att man sett den förut, så är det lika spännande varje gång. Kevin Costner passar perfekt som Roy McAvoy, ingen kunde gjort rollen bättre. Filmen är sådär underbart mysig så man sitter och njuter hela tiden. Det är ett drama men med inslag av både romantik och komedi. Gillar man golf så gillar man den här filmen. Gillar man Kevin Costner så gillar man den här filmen. Gör man inte det så finns det en chans att man ändå tycker att den är ganska bra. På ytan kanske den bara verkar vara en vanlig romantisk dramakomedi, men om man tittar lite noggrannare så har filmen en del budskap. Bland annat att aldrig ge upp sina drömmar, att det aldrig är försent, och det är något jag tycker att man ska ta åt sig.

Betyg: 78 av 100.



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Första gången jag blev besviken på dig, hur kan du ranka tin cup så högt? Tycker du överdriver det är en klassisk sportfilm inget mer!

2009-12-17 @ 18:43:42
Postat av: Nick

Jag förstår dig. Som jag skrev så förstår jag om folk blir förvånade. Jag kanske överskattar filmen lite men jag gillar den verkligen riktigt mycket. Hoppas du gillar nästa film mer. =)

2009-12-18 @ 21:35:08
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Som vi snackade om så blir nog filmen mycket bättre om man tycker om golf också =) jag creddar dig för betyget

2009-12-19 @ 16:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0