Nicks topp-100. Plats 90 - The Illusionist

Edward Norton spelar huvudrollen i den här mystiska drama-thrillern som handlar om en trollkarl vid namn Eisenheim. Han reser världen runt och utför magiska trick. En dag träffar han en flicka som han förälskade sig i som ung, men som han var tvungen att lämna på grund av att han inte tillhörde samma samhällsklass som henne. Nu är hon förlovad med kronprinsen i Wien. Kan han använda sina magiska krafter för att få henne tillbaka?

Norton passar perfekt som Eisenheim och han gör ett mycket bra jobb med att gestalta den intressanta karaktären i den här filmen. Den är spännande och mystisk och filmen höjs av att den är oförutsägbar, men vet aldrig vad som kommer att hända härnäst. Se den och njut!

Betyg: 78 av 100.



Kommentarer
Postat av: Lyckan

Intressant film jag minns att jag inte blev jätte imponerad när jag såg den, men jag har tänkt på den många gånger efteråt vilket måste vara ett bra betyg!

2009-12-14 @ 16:27:53
Postat av: Nick

Ja jag tycker den är bra. Fast gillar The Prestige ännu mer. Folk pratar ofta om de filmerna som om de var lika, visst de kom samma år och handlar båda om trollkarlar i någon form, men de är ändå väldigt olika. Båda är bra med The Prestige bättre.

2009-12-14 @ 17:11:26
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Lyckan

Jo håller verkligen med där! På tal om att man pratar om att dom är lika så såg jag dom efter varandra och det va nog många som såg dom nära inpå varandra :D

2009-12-14 @ 21:54:36
Postat av: REWIND&PLAY

Det är en mycket bra film. Jag gillar den väldigt mycket!



/Em.

2009-12-15 @ 00:03:29
URL: http://rewindandplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0