Nicks topp-100. Plats 91 - Notting Hill

William Thacker (Hugh Grant) är en vanlig kille som äger en bokaffär. En dag går en av världens största filmstjärnor (Julia Roberts) in i hans butik och förändrar hans liv. Kan någon som han verkligen få någon som henne? Notting Hill är en varm berättelse om kärlek, med ett stort inslag av humor.

Få romantiska komedier lyckas beröra lika mycket som Notting Hill samtidigt som de bjuder på så många skratt. Hugh Grant och Julia Roberts gör ett fantastiskt jobb i den här filmen som antagligen är en av de bästa romantiska komedierna genom tiderna.

Betyg: 78 av 100.



Kommentarer
Postat av: Lyckan

Ok första gången min smak helt skiljer sig men man kan ju inte tycka samma om allt :D

2009-12-14 @ 14:55:23
Postat av: Nick

Haha, så du gillar inte alls Notting Hill eller?

2009-12-14 @ 14:57:20
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Lyckan

Nej de kan man inte säga. Enbart Julia Roberts får mig att må illa, sen tycker jag att de dära "tjejfilmerna" notting hill, love actually och fyra bröllop och en begravning är så lika så ja hmm.kanske skulle säga Hugh Grant filmerna... Bäst av dom tycker jag nog är music and lyrics men den är inte en femma den heller... (Kom på nu att denna inte är en femma för dig heller betyget är ju en fyra ;))

2009-12-14 @ 16:15:51
Postat av: Nick

Ja de kanske är hyfsat lika, fast jag tycker alla de Hugh Grant filmerna är ganska bra. Jag är inte heller något jättefan av Julia Roberts men tycker hon är helt okej. Hugh Grant däremot gillar jag riktigt mycket. =)



Hade svårt att välja vilken som är bäst av de där Hugh Grant filmerna, men tycker nog faktiskt att Notting Hill är den bästa, och en sån på topp-100 listan kändes rättvist ändå.

2009-12-14 @ 17:13:52
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Hoppas att du rankar Love Actually högre än den här i alla fall, förväntar mig den senare på listan med andra ord =)

2009-12-19 @ 16:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0