Nicks topp-100. Plats 96 - Collateral

Återigen en film med Tom Cruise i huvudrollen. Han spelar en hit-man som har några jobb att utföra på kort tid en natt i L.A. Han tar en taxichaufför (spelad av Jamie Foxx) till gisslan för att köra runt honom till hans olika jobb.

Det här är en mycket bra film, regisserad av Michael Mann, mannen bakom Heat, The Insider samt aktuella Public enemies med Johnny Depp. Det är ett ganska annorlunda upplägg på film där man på något sätt nästan håller lite på "den onda", dvs. Tom Cruise's rollkaraktär. Trots det så sympatiserar man med den gisslantagne taxichauffören. Filmen är oförutsägbar, spännande och orginell.

Betyg: 77 av 100.



Kommentarer
Postat av: Lyckan

Har du sett Matador? Lite liknande stuk men jag tycker den är lite skarpare...

2009-12-11 @ 10:41:51
Postat av: Jennifer

Tycker den är väldigt seg och känns som man bara väntar på att den ska ta slut

2009-12-11 @ 12:41:38
Postat av: Nick

Ja jag har sett Matador. Jag gillar den också, men tycker faktiskt att Collateral är bättre.



Okej. Tur att vi alla har olika smak, men Jennifer jag lovar att det kommer att komma filmer som du gillar också på den här listan så håll ut bara. =)

2009-12-11 @ 15:37:11
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0