Nicks topp-100. Plats 97 - Top Gun

Jag har funderat lite över hur bra den här filmen egentligen är, och om den förtjänar att komma med på den här listan. Jag har kommit fram till att den faktiskt gör det. Det är en sån klassiker och en av Tom Cruise's första riktigt bra filmer. Det är en av de bästa filmerna i sin genre. Tom Cruise är fantastisk och vem kan spela en macho, självsäker kille som har hela världen under sina fötter bättre än Tom Cruise? Han har gjort några filmer som jag tycker påminner om varandra, som den här, Days of Thunder (som jag recenserat tidigare i bloggen) och Cocktail. Top Gun är nog enda den bästa av dessa och jag kände att en av dem förtjänade att vara med på listan.

Cruise spelar Maverick, en ung, talangfull pilot som börjar på Top Gun Naval Flying School. Där kämpar han för att vara den bäste, samtidigt som han förälskar sig i en kvinnlig instruktör på skolan vid namn Charlie.

Betyg: 77 av 100.



Kommentarer
Postat av: Micke

Min favorit nästan måste jag säga, Tom när han var som bäst

2009-12-10 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0