Nicks topp-100. Plats 99 - Rain Man

En klassiker från 1988 som jag tror att få har missat. Tom Cruise spelar Charlie, vars far dör och lämnar efter ett arv på $3 miljoner, men han lämnar allt till Charlie's autistiska bror Raymond, som spelas av Dustin Hoffman. Charlie kidnappar Raymond och de åker på en äventyrlig resa runt om i USA som kommer att lära dem mycket om varandra. Dustin Hoffman fick en Oscar för sin strålande rollprestation. Filmen bygger på en sann historia.

Betyg: 77 av 100.



Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag såg Rain Man för nån veckor sen. Det är en j..igt bra film det ablsolut är värdt at se.

(Jag beklagar eventuella skrivfel/Norska)

2009-12-13 @ 12:32:36
Postat av: Nick

Jag håller med, det är en riktigt bra film.

2009-12-13 @ 12:42:52
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0