Up in the Air

George Clooney spelar huvudrollen i den här komiktragiska komedin. Ryan Binghams (Clooney) jobb går ut på att avskeda människor. Han arbetar för ett företag som anlitas av företag som behöver skära ned. Han åker land och rike runt för att samtala med människor, berätta att de tvingas sluta och förbereda dem för sin framtid. Han träffar en likasinnad kvinna på en av sina resor och de inleder en romans. Mer än så vill jag inte avslöja utan det får ni se själva.

Jag tror att filmen är menad att vara en romantisk dramakomedi. Problemet är att den inte är särskilt rolig egentligen, utan snarare sorglig och tragisk. Det finns inte riktigt någon handling och hur bra slutpoängen är det får ni avgöra själva. Jag njöt inte speciellt mycket under filmen och hela idén känns lite tunn. Dock tyckte jag att det fanns något med filmen som ändå fångade mitt intresse och fick mig att fundera lite efteråt. Den var trots allt sevärd, men knappt.

Betyg: 57 av 100.



Kommentarer
Postat av: Janne

Den var fruktansvärd!!!

2009-12-14 @ 17:57:29
Postat av: Nick

Hahaha, men inte såå katastrofal ändå faktiskt. Du skulle sett den sista filmen haha, då hade du dött asså. Det var verkligen det värsta jag sett på riktigt länge.

2009-12-14 @ 19:56:34
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0