Clash of the Titans

Mitt senaste biobesök var på premiärdagen av filmen Clash of the Titans. Filmen handlar om människornas kamp mot gudarna Zeus och Hades. Sam Worthington (från Avatar) spelar Perseus, Zeus's son. Perseus är halvgud men vet inte om det förrän han blir ombedd att leda människorna i kampen mot Hades.

Jag hade inga speciella förväntningar på filmen faktiskt och det var nog tur, för annars hade jag nog blivit ganska besviken. Nu tyckte jag att det var en helt okej film men inte mycket mer. Visst, specialeffekterna är ganska häftiga men det är också allt filmen har att erbjuda. Storyn är inte speciellt djup eller intressant och det bjuds inte heller på något fantastiskt skådespeleri. En godkänd och hyfsat underhållande film, men ingen man kommer att komma ihåg.


Betyg: 5.5 av 10.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0