Inception

En av de filmer som jag ser fram mest emot och som har premiär i år är Inception. Regisserad av Christopher Nolan (som gjort Memento, Insomnia, The Prestige, Batman Begins och The Dark Knight) och med Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Med så imponerande filmer på meritlistan som Nolan, och dessutom under en hittills förhållandevis kort karriär (Memento kom 2000), ser jag verkligen fram emot hans nästa film. Att DiCaprio, som är en av mina absoluta favoritskådespelare, spelar huvudrollen gör ju inte direkt saken sämre. Man ska dock akta sig för att ha för höga förväntningar på filmer. Det har jag lärt mig efter att ha blivit besviken på ett antal filmer som man haft skyhöga förväntningar på genom åren. Ser dock som sagt fram mycket emot den här filmen. Tror att den har premiär någon gång i sommar.




Kommentarer
Postat av: Lyckan

Tja!

Har sett the blind side nu, den va grym!

2010-02-04 @ 22:10:42
Postat av: Nick

Ja, helt klart en av årets bästa filmer tycker jag faktiskt - efter Avatar och Inglourious Basterds.

2010-02-08 @ 14:59:10
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0