Nicks topp-100. Plats 69 - Shakespeare in Love

Filmen utspelar sig i London under sent 1500-tal och handlar om en ung William Shakespeare, som kämpar med sin senaste pjäs: "Romeo and Ethel the Pirate's Daughter". Viola är ett stort fan av Shakespeare, och utklädd till en pojke (eftersom kvinnor inte fick agera på scen i teaterföreställningar) lyckas hon få rollen som Romeo. Viola och William inleder sedan en kärleksaffär som kan få förödande konsekvenser eftersom hon redan är bortlovad till Lord Wessex. Joseph Fiennes och Gwyneth Paltrow spelar Shakespeare respektive Viola.

När jag såg den här filmen första gången, när den kom 1998, så blev jag inte alls imponerad. Den fick 7 Oscars och blev hyllad. Jag tyckte den var oerhört överskattad. Framförallt tyckte jag nog så för att jag inte ville tycka som alla andra. Dessutom var jag bara 13 år när filmen kom och man uppskattar andra saker då än när man är 25. Det är därför jag har sett om så otroligt många filmer, för man uppskattar dem på ett helt annat sett idag. När jag såg om den här filmen nyligen så tyckte jag att den var fantastiskt bra, och har ni inte sett den på länge så se den igen.




Kommentarer
Postat av: Lyckan

Ok detta shockade mig! Men som du säger 12 år är länge nu kanske den är bättre jag såg den dessutom på ett flygplan men jag minns mig säga att detta nog är den sämsta filmen jag sett på ett plan... Kommer nog inte se om den frivilligt ändå, finns för mycket bra där ute för att chansa på något man ogillade? :D bra med mycke uppdateringar Nick, I like!

2010-01-10 @ 20:48:50
Postat av: Nick

Om du inte har sett den sedan 1998 så tycker jag faktiskt att du borde se om den. Du kan få låna den av mig. =) Riktigt bra film faktiskt.

2010-01-11 @ 03:28:04
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Nick

Sen så tycker man ju alltid att filmer man ser på plan är dåliga. Det är i alla fall min uppfattning. Det är så otroligt stor skillnad på ljud och bild jämfört med när man tittar hemma, och inte minst jämfört med att se på bio, så jag brukar ofta tycka att filmer jag ser på plan är dåliga.

2010-01-11 @ 03:29:33
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0