Nicks topp-100. Plats 70 - Batman Begins

Christopher Nolan regisserade Batman Begins med Christian Bale som Batman/Bruce Wayne. Filmen handlar om hur Bruce blev Batman. När han var åtta år gammal så ramlade han ner i en brunn full av fladdermöss och utvecklade därigenom en rädsla för djuren. När han sedan är på opera med sina föräldrar så får han dem att lämna föreställningen för hans skull när han blev rädd för några fladdermössliknande varelser. När familjen kommit ut från operan så blir de överraskade av en rånare som i tumultet dödar Bruce's föräldrar. Han beskyller sig själv för deras död och flyr till asien där han tränas i stridskonst av en ninja vid namn Ra's al Ghul. Han återvänder sedan till Gotham city och märker att staden har blivit allt mer våldsam och korrumperad. För att bekämpa ondskan i staden skapar Bruce ett alter ego - Batman.

Jag tycker att Batman Begins är den ditintills (2005) bästa Batman-filmen som har gjorts. Christian Bale är utmärkt som Batman och vi ser fler fantastiska skådespelare i mindre men viktiga roller, t.ex: Liam Neeson, Michael Caine, Morgan Freeman, Katie Holmes och Gary Oldman. En rakt igenom välgjord, spännande, underhållande film.




Kommentarer
Postat av: G2 / Gosia

Klart att jag inte tar upp olikheter... Min lista handlade bara om likheterna ;) haha

2010-01-10 @ 06:51:20
URL: http://gosias.blogg.se/
Postat av: Nick

Exakt haha. Men snyggt gjort ändå, och du har en poäng i att filmerna påminner en hel del om varandra.

2010-01-10 @ 18:12:14
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Rewind&Play

Batman Begins är en av de bättre batman filmerna. Fast jag tyckte dock PS2 spelet hade bättre handling är filmen så jag blev ganska besviken när jag såg filmen efteråt, haha.



Ha det bra! Bra blogg!

/Em.

2010-02-07 @ 16:02:03
URL: http://rewindandplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0