Alice in Wonderland

Alice in Wonderland är Tim Burtons nya film i 3D. Alice ramlar som vuxen ner i kaninhålet igen och slungas in i ett äventyr med den galne hattmakaren, den osynlige katten, hjärter dam m.fl. I rollerna ser (eller hör) vi bl.a. Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway och Alan Rickman.

Jag blev tyvärr inte alls imponerad av den här filmen. För det första var själva storyn ganska lam. En film av den här typen skulle kunna vara ett riktigt episkt äventyr men i det här fallet känns det mer som en dålig barnfilm/komedi med en tvist. För mig går det inte riktigt hem. Skämten är inte roliga. Jag vet inte om jag skrattade en enda gång under hela filmen. Om man då drar fram filmens Ess i rockärmen, som borde vara dess foto, hur levde det upp till förväntningarna? Inte alls faktiskt. Jag tycker inte att den var så speciellt snygg. Den är inte alls så färgstark och vacker som man förväntar sig efter att ha tittat på movie postern nedan. Bilden känns ofta ganska grå och tråkig. Den går heller inte att jämföra med Avatar när det gäller foto, och inte när det gäller känslan av 3D-tekniken, den gör sig knappt påmind under Alice in Wonderland. Det finns självklart en del roliga karaktärer i filmen, eller jag kanske borde säga karaktärer som skulle kunna vara roliga, för roliga är de inte riktigt. Johnny Depp är antagligen bäst i filmen och han gör en godkänd rolltolkning, men det är inte tillräckligt för att bära upp hela filmen. Dessutom, får att återknyta till handlingen, så blir man aldrig riktigt förvånad, chockad, glad eller sorgsen. Filmen framkallar helt enkelt inte några starka känslor överhuvudtaget och lämnar inget större intryck efter sig.


Betyg: 4.5 av 10.




Kommentarer
Postat av: Hades och Hin Håle

orka ha enfilmblogg

2010-03-14 @ 16:40:00
Postat av: A

okej :p

2010-03-14 @ 16:49:49
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: william

Filmen är ju jättebra:O

Älskar den filmen^^

Den var så cool:D

2010-03-14 @ 16:52:43
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Daniel

http://veckansorfil.blogg.se -För dig som inte riktigt...? äh, vad sägs om att supa oss fulla till Harry Potter istället? -Den där Ron bli faktiskt snyggare efter några glas...

2010-03-14 @ 17:22:46
URL: http://veckansorfil.blogg.se/
Postat av: Kate

Jag somnade under den här filmen, inte riktigt den bästa om man säger så!

2010-03-14 @ 17:32:36
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/
Postat av: Lyckan

Ja tyvärr måste jag säga att jag håller med dig, jag vill så gärna gilla filmen men den va verkligen inte bra...

2010-03-16 @ 20:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0