Topp-100 snart tillbaka

Jag har jobbat en del med min topp-100 lista och den kommer snart att komma tillbaka.
Problemet förut var att det fortfarande var några filmer som jag inte hade sett, men borde ha sett innan jag gjorde en lista av den här typen eftersom dessa filmer förmodligen skulle platsa på en sån lista.

Dessutom så var 100 kanske ett lite för stort tal. Jag märkte efterhand att det tog väldigt lång tid och kanske var lite för mycket jobb med allt vad det innebar.

Jag har därför bestämt mig för att jag kommer att göra en helt ny topp-100 lista, och jag kommer endast att presentera titlarna för nr 26 till och med 100 på listan. Sedan kommer jag att skriva lite mer om de 25 bäst placerade på listan. I och med detta blir projektet lite mer överskådligt och lite mindre jobb för mig. Jag hoppas att ni kommer tycka om detta upplägg. Dock finns det fortfarande några filmer kvar som jag måste se innan listan kan färdigställas.

Det är t.ex:

The Good, the Bad and the Ugly
Once Upon a Time in the West
Once Upon a Time in America
Dances With Wolves
Gone With the Wind
Casablanca
Citizen Kane
Deer Hunter
Lawrence of Arabia

Jag ska försöka att ta mig igenom dessa filmer inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Härligt Nick!

Du borde komma över någon dag så kan vi kolla på Den gode, den onde den fule hos mig! Då kan vi ju lämna tillbaka de vi lånat av varandra oxå ;)

Ha de så bra mannen!

2010-03-24 @ 23:13:25
Postat av: Nick

Ja jag har tänkt på det också att vi måste "byta tillbaka" =) Jag har faktiskt köpt tre av de filmerna jag lånat av dig nu också haha. =) Clockwork, 2001 och Léon. Har du Den gode, den onde, den fule eller ska jag ta med den? Vi får bestämma någon dag. Kanske tisdag eller torsdag nästa vecka?

2010-03-25 @ 06:22:53
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Lyckan

Jo tisdag låter bra, jag är ledig efter typ 12 ;)

2010-03-25 @ 09:49:42
Postat av: Nick

12 på dagen? Tisdag blir jättebra. Får se bara när jag vaknar, det beror lite på hur länge jag måste jobba på måndag kväll/natt. Men kommer antagligen inte gå upp senare än typ kl. 15-16 i alla fall så vi kan ju ses nån gång efter det. Kanske fixa nån mat tillsammans?

2010-03-29 @ 03:16:47
URL: http://nickomfilm.blogg.se/
Postat av: Lyckan

ja de låter bra! Men Pernilla och Lucas är hemma, vi brukar äta mellan 17-18 sen så somnar Lucas vid 20 så skulle vi kunna kolla på filmen då? Så om du vill äta med oss komma runt 17 annars senare :D

2010-03-29 @ 12:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0