Titanic II (2010)




Betyg: 1 av 10.





Regi: Shane Van Dyke
Manus: Shane Van Dyke
Skådespelare: Shane Van Dyke, Marie Westbrook och Bruce Davison
År: 2010
Längd: 90 min
Genre: Äventyr

imdb


Handling
100 år efter Titanics jungfrufärd åker en lyxkryssare döpt till Titanic 2 iväg på en resa som kommer att påminna om originalets.

Recension
Jag såg den här filmen efter en rekommendation av en vän. Det var inte så att jag trodde att den skulle vara bra, och det försökte inte min vän intala mig heller. Det var snarare så att han tyckte att jag skulle se den just för att den är så fruktansvärt dålig. Då och då stöter man på en film som är så dålig så att det blir roligt. Man skrattar och tycker att den är underhållande på något konstigt vis eftersom den är så dålig så att det nästan slår runt och den blir bra istället. Detta stämde för de första tio minuterna av Titanic II. Den första scenen är obetalbar, om ni inte orkar se hela filmen (vilket är fullt förståeligt) så se åtminstone den första scenen. En kille försöker surfa på en "tsunami-våg" som snarare är en liten mini-våg och sen sträcker han upp handen i luften i någon form av segergest efteråt. Detta fick mig att skratta ordentligt. Tyvärr höll det inte i sig utan efter den första scenen så är filmen fruktansvärt tråkig, dåligt gjord och totalt ointressant. Skådespeleriet är bland det sämsta jag sett i en film någonsin. Ingenting fungerar med filmen, den är rörig, dåligt klippt och man hänger knappt med på vad som händer.

Jag skulle vilja gå så långt som att säga att Titanic II är den sämsta filmen som någonsin har gjorts, och regissören/manusförfattaren/skådespelaren Shane Van Dyke kan mycket väl vara den sämsta filmskaparen genom tiderna. Det är nästan en prestation att lyckas göra en såhär dålig film med de resurser han haft att tillgå. Att ens komma på idén att göra en uppföljare till Titanic är också helt oförståeligt, trots att man borde kunna räkna med att några kommer att gå och se den enbart för att de gillade Titanic. Jämfört med Shane Van Dyke framstår Edward D. Wood Jr. som ett riktigt geni inom filmskapande.


Kommentarer
Postat av: Lyckan

Ojojoj den måste jag se!

2011-01-15 @ 17:54:07
Postat av: Nick

Haha, men förbered dig på en fruktansvärt dålig film. =)

2011-01-16 @ 18:32:26
URL: http://nickomfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0