The 2nd annual nickomfilm-awards


Som ni kanske har märkt så var det ett tag sedan jag uppdaterade den här bloggen. Närmare bestämt 15 månader sedan. Jag tyckte helt enkelt att det tog för mycket tid och energi. Nu kände jag däremot att jag faktiskt saknade bloggen lite och tänkte försöka börja skriva lite smått igen. Jag vill inte lova att jag kommer att uppdatera den jättefrekvent, men lite då och då åtminstone.

Jag tänkte rivstarta den här "comebacken" med den andra årliga nickomfilm-awards. Det är visserligen lite sent nu, tanken är väl egentligen att det ska ligga runt den tiden då Oscarsgalan går, men bättre sent än alltid. Jag tänkte då alltså dela ut priser för de bästa filmerna och prestationerna från år 2011. Jag har valt samma elva kategorier som jag hade förra året. Här är vinnarna:







Bästa film: Drive





Bästa regi: Nicolas Winding Refn för Drive




Bästa originalmanus: Dan Fogelman för Crazy, Stupid, Love.




Bästa manus baserat på förlaga: Alexander Payne, Nat Faxon och Jim Rash för The Descendants




Bästa kvinnliga biroll: Octavia Spencer för The Help




Bästa manliga biroll: Nick Nolte för Warrior




Bästa kvinnliga huvudroll: Viola Davis för The Help




Bästa manliga huvudroll: George Clooney för The Descendants




Bästa musik: Cliff Martinez för Drive




Bästa foto: Robert Richardson för Hugo




Bästa specialeffekter: Joe Letteri, Dan Lemmon, R. Christopher White och Daniel Barrett för Rise of the Planet of the Apes



Kommentarer
Postat av: Nicke

Äntligen!!!

2012-05-31 @ 09:57:00
Postat av: Sanna

Saknat din blogg

2012-06-04 @ 22:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0